Besidomintiems elektriniais dviračiais dažnai kyla įvairių klausimų apie elektrinio dviračio greitį. Šia tema dažnai kyla aistringi ginčai skelbimų komentaruose ir įvairiuse forumuose. Taigi tikiuosi, kad mano pateikta informacija praturtins Jūsų žinias apie elektrinio dviračio greitį. Toliau bus aprašyta, kaip viskas vyksta naudojant ličio jonų akumuliatorius. Pagrindinis parametras, kuris apsprendžia elektrinio dviračio greitį yra sistemos įtampa ir apytiksliai galima teigti, kad 1 voltas duoda 1 kilometrą per valandą. Tai reiškia, kad elektrinio dviračio didžiausias pradinis greitis su 24V pilnai įkrautu akumuliatoriumi bus apie 30km/h, nes jo įtampa yra apie 29,4V. Važiuojant akumuliatoriaus įtampa mažėja ir įtampai sumažėjus iki apytiksliai 20V sistema akumuliatorių atjungia, kad neišsikrautų daugiau nei leistina. Atitinkamai ir maksimalus greitis prieš atjungimą būna apie 20km/h. Taigi remiantis šiuo apytiksliu škaičiavimo būdu gaunasi, kad 36V sistemoje maksimalus greitis gali būti apie 42km/h, nes pilnai įkrautas akumuliatorius būna apie 42V, o 48V sistemoje maksimalus greitis gali būti apie 54-58km/h priklausomai ar įkraunamas akumuliatorius 54,6V krovikliu, ar 58,8V krovikliu (konfigūracija 13s ar 14s). Šis skaičiavimo metodas tinka įvairių galingumų priekinio ir galinio rato varikliams be reduktoriaus. Reduktorinių variklių greitį įtakoja redukcijos lygis, kuris neženkliai gali pakoreguoti greičio reikšmę. Ženkliai didesnis maksimalus greitis už sistemos įtampą bus jei dviratyje sumontuotas centrinis variklis, nes tokiu atveju sukimas ratui perduodamas per grandinę ir žvaigždes. Kai grandinė yra ant mažiausios galinės žvaigždės, greitis apytiksliai 10km/h būna didesnis už sistemos įtampą, pvz. sistemos įtampa 54,6V,o maksimalus greitis apie 65km/h. Didesnio galingumo, kaip pavyzdžiui 3000W varikliai kartais būna pagaminti skirtingai, tai yra, kad vienas gali turėti daugiau galios ir mažesnį greitį, arba atvirkščiai- yra greitesnis, bet turi mažiau galios, tačiau taip gaminamų silpnesnių variklių neteko matyti. Šios informacijos pilnai pakanka, kad elektrinių dviračių pardavėjai neapgautų Jūsų renkantis elektrinį dviratį. Esu skaitęs ne vieną parduodamo elektrinio dviračio su varikliu galiniame ar priekiniame rate skelbimą, kuriuse buvo teigima, kad pavyzdžiui 36V 500W variklis- maksimalus greitis 50km/h, arba 48V 1000W variklis- maksimalus greitis 70km/h, taip nebūna. O kad tuščiai nesiginčyti, tiesiog prašykite išbandyti dviratį prieš perkant, dažniausiai tada prasideda pasakos apie tai, kad akumuliatorius dabar neįkrautas ir panašiai. Nepirkite katės maiše ir piniginei bus sveikiau ir nuotaika geresnė.